5 Mart 2009 Perşembe

KATMER POĞAÇA


Malzemeler;
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1 yemek kaşığı kurumaya
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)
75 gr tereyağ yada margarin
Yapılışı;
Maya çok az ılık suyla eritilir. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapılır. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırılır. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağ ince bir tabaka halinde sürülür(ben margarin kullandım). Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlem tekrarlanır. En üsttekine yağ sürülmez. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş açılır. Sigara böreği sarar gibi kesip,rulo yapılır(istenirse iç konulabilir,ama ben sade yaptım,açma tadında olması için). Tepsiye dizilen rulolara yumurta sarısı sürülür ve mayalanmaya bırakılır.Mayalanan hamurlar fırına verilir ve üzeri kızarana dek pişirilir..Afiyet olsun..
Katmer poğaça gerçekten çok lezzetli vede basit bir yapımı var..Tarifi sevgili arkadaşım ümmühan 'ının blogunda gördüm ve görüntüsüne bayıldım..Ümmühan'da mutfakgüncesi'nden almış.Görüntüsü kadar lezzetide çok nefis oluyor.Denemenizi tavsiye ederim..




23 yorum:

atesböcegi dedi ki...

Filizim, harika olmus harika, benimkilerden güzel olmus. Ben son yaptigimda kabardiktan sonra hamurlari sardim, dogrusu tabi kabarmadan acmak. enfes olmus enfes. ben cayi koydum sende pogacalari al gel beraber yemekteyizi izleyelim. erkan prens baslayacak az sonra.
öpüyorum canim benim.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık komşucuğum...olsada yesek...katmerli oluşuda poğaçaya ayrı tat vermiştir...öptüm canım...

Adsız dedi ki...

Nefisss çok harika! ellerine sağlık arkadaşım.Alsam bir kaç tane kızmazsın değilmi? :)
Hayırlı geceler ve cumalar diliyorum...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım muhteşem olmuşlar ben hiç böyle yuvarlak hamur açamadım daha hep ağzı gözü başka tarafa kayıyor nedense .....
sevgilerimle iyi haftasonları

Birsel ve İrem dedi ki...

Günaydın. Poğaçalar harika görünüyor, ellerine sağlık. Ben de bu poğaçayı çok severek yaparım. Tarifi denemeyen blog kalmayacak galiba. Şaziye'ye bu tarif için çok teşekkür ediyorum. Kendisi blogunu artık bıraktı ama bu poğaça sayesinde hala gündemde. Her ne kadar katmer poğaçası meşhur olsa da sayfasındaki bütün tarifler çok güzel. Tekrar ellerine sağlık, becerikli ellerinde çok güzel şekil almış. Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

SELAM
Gününüz hayırla
Eviniz bereketle
Gönlünüz Mevla
Aşkı ile dolsun

CUMANIZ MUBAREK OLSUN

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem görünüyorlar.. Ellerine sağlık....
İyi hafta sonları

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM...

Doyumluk.... dedi ki...

Katmerlerin enfes .eline sağlık.

pelince dedi ki...

Filiz nefis olmuş,hamur gerçekten şahane açılmış.Ellerin dert görmesin..
Ellerine sağlık..

Sevgiler..

eldivenlerim dedi ki...

çok teşekkürler filizciim, senin anlatımında çok yalın;) katmer poçalarda enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

Pelin dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.
Benim de aklıma soktunuz şimdi bu poğaçaları. Yarın sabah kahvaltısı için yapsam mı acaba? Tarif için teşekkürler.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Filiz'cim
ellerine sağlık.Harika görünüyor
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Nekadar güzel bir poğaça bu böyle. Ellerine sağlık canım. Bende bir ara denemek istiyorum.Sevgiler, Gülşen

sihirlirloklava dedi ki...

eline sağlık canım...koktu inan ki...sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Filiz güzel sözlerin için çok teşekkür ederim canım.blogumu beğenmene çok sevindim.seni listeme ekliyorum.
ben de Zonguldak Kilimli doğumluyum:-)çok severim, annemler halen ordalar.çok sevgilerimi gönderiyorum Zonguldak'a.

poğaçaların harika olmuş,ellerine sağlık.güzel bir hafta sonu diliyorum.sevgilerimle...

Tuba dedi ki...

Bloglarin ise yaramasina cok seviniyorum. Iyiki paylasiyoruz. Katmer pogacan cok guzel gozukuyor. Emegi gecen herkesin ellerine saglik. sevgilerle

AskinAy dedi ki...

ellerine saglik harika bir lezzet bayilirim pogacaya:)sevgiler..

yeşim dedi ki...

filizcim
dünya kadınlar gününü ve
mevlit kandilini kutlarım.sevgilerimle...

Doyumluk.... dedi ki...

Dualarınız makbul.Kandiliniz mübarek olsun.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

RABBİM DARA DÜŞÜNCE SABIR, SABRI BULUNCA ŞÜKÜR, ŞÜKRE ERİNCE RAHMET, RAHMETE DALINCA SEVGİSİNİ İHSAN EYLEYİP, GÖNLÜNDEN GEÇENİ AVUÇLARINA VERSİN...
KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN....

cansudere dedi ki...

slm ben geldim geçerken bi ugrayayım dedim bayıldım bu poçalara sevgiler......

ENESMELODİ dedi ki...

Canimsin cok harika olmus. ellerine emeklerine yuregine saglik .sitende cok hoş görünüyor.ben blogspot.da acemiyim ama herzaman takip ediyorum sizleri.