16 Mart 2010 Salı

PIRASALI,YUMURTALI ZILBIT(ISPIT,HODAN,KABALAK) KAVURMA...

UZUN BİR İSİM OLDU AMA,GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ BİŞİY OLDU...
BU OTU MERAK EDENLER
MUHTEREMLE AFİYETLE ARKADAŞIMIZI ZİYARET ETSİNLER,KENDİSİ ZILBITIN FAYDALARINDAN ÇOK GÜZEL BAHSETMİŞ..TIKLAMANIZ YETERLİ..
Malzemeler;
Yarım kilo pırasa,
1 kilo zılbıt
2 yumurta
tuz,karabiber,sıvıyağ
Yapılışı;
Zılbıtlar önce güzelce ayıklanır,Soğuk suyla haşlanmaya bırakılır(kaynamış suya atılmayacak),pırasalar da ayıklanıp ince ince kıyılır,sıvıyağda biraz sotelenen pırasaya,önceden haşlayıp kıydığımız zılbıt eklenir,tuz,karabiber ekildikten sonra,5-6 dakika daha kavrulur,servis etmeye yakın yumurtaları kırılır ve yumurtalar iyice pişirilir..Afiyet olsun...
ZILBIT BİLDİĞİM KADARIYLA BATI KARADENİZ VE ÇEVRESİNDE YETİŞİYOR YADA YETİŞTİĞİ BİLİNİYOR...ZILBITIN PİŞMEDEN ÖNCEKİ HALİ BU... ZONGULDAKTA HALK DİLİNDE ADI ZILBIT , BEN HEP ÖYLE RASTLADIM... ISPITI VE DİĞER İSİMLERİNİ BİLMİYORDUM..NETTE ÖĞRENDİM,AMA ÇOK FAYDALARI OLDUĞU KESİN, AHMETMARANKİ 'NİN
SİTESİNDEDE VAR..

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Zılbıt ne olaki ama neysede eminim görüntü böyleyse lezzet muhteşem

Unknown dedi ki...

Canim bende merak ettim zibit neki? güzel görünüyor Afiyetler olsun hayirli aksamlar

Emel Kurt dedi ki...

selam bende bende:)))merak ettim,zilbit nedir acaba.neyse hemen google de bakayim saglikli bir ot oldugunu tahmin ediyorum.ellerine saglik,sevgiler.

balböcükleri dedi ki...

zılbıtı ilk defa duyuyorum.otçu olmama rağmen tatmadım ama görüntü müthiş

kalpkurabiye dedi ki...

değişik bir tarifmiş canım ellerine sağlık..

emelce yemek dedi ki...

benim annem de cok yapar.cocukken hic sevmezdik ama simdi bayiliyoruz,eline saglik

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim merhaba geldim...bana ugramissin tesekkur ederim yine beklerim...evet Serpil'in eltisiyim canim...

ellerine saglik bende zilbiti ilk kez duyuyorum..ama nefis gorunuyor afiyet olsun...sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

aaa zılbıtı ilk kez duydum hiç tatmadım merak ettim bak şimdi ellerine sağlık canım bendede pırasalı börek var pırasalı bu tarifide madem faydalı not edeyim
sevgilerimle

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ben de "kabalak" olarak biliyordum, diğer isimlerini son yıllarda öğrendim. Çocukken hep ormana, dere kenarlarına toplamaya giderdik. Biz çocuklar için aynı zamanda bir eğlenceydi. Birbirimizle yarışırdık, tatlı bir rekabet olurdu aramızda. Memlekette annemler konserve yapıyorlar artık, her mevsim yiyebilmek için. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Afiyet olsun. Sevgiler.

made in funda dedi ki...

CANIM BU BENİM YAPTIĞIM GALDİRİK OTUNA BENZİYOR AYNI..BURADA DA HODAN DERLER..SENİNKİ DE FARKLI OLMUŞ..ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bu tur kavurmalar nefis olur, ellerine saglik

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor.güzel bir hafta diliyorum.öptüm.sevgiler..

Adsız dedi ki...

yalnız bir önemli ayrıntı eklemek istiyorum.zılbıt pırasasızda oluyor.ayrıca sizlere önerim eğer yumurtayı ayrı bir tavada kazartır sonra kavrulan zılbıtın üzerine katıp karıştırırsanız tadı daha güzel olur, yumartalar tane tane olunca çok daha güzel oluyor ve görüntüsü daha estetik görünüyor.AFİYET OLSUN

Adsız dedi ki...

Zonguldakli olarak buna bizde zilbit degil kabalak deriz ve cok severiz