26 Haziran 2012 Salı

YAPRAK SARMA




Yaprak sarma..
Yapılışı;Anlatımı biraz zor ama denicem..Yapraklar  buzluktaydı,yazın haşlayıp koymuştum, çözülünce direk sarılabiliyor,tekrar haşlamaya gerek yok
İç malzemesinde, 4 tane iri kuru soğanı rondodan geçirdim,3 su bardağı pirinci yıkadım,soğanı biraz sıvıyağda kavurdum,pirinçleride ekledim,bol nane,ince kıyılmış bir demet maydonoz,çay kaşığının ucuyla tarçın,bir tane limonu sıktım,tuz, karabiber ekledim,baharatlar isteğinize kalmış,biraz piştikten sonra sardım,tencereye sardığım dolmaları dizdim,üzerine dilimlenmiş limon koydum su,tuz ve sıvıyağ gezdirdim,kısık ateşte piştiler..Tencerenin kapağını açmadan soğumasını bekledim,sonra servis tabağına aldım..

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

sevmeyen varmı acaba :)) bayılırım
çok güzel olmuşlar
ellerine sağlık