5 Kasım 2013 Salı

ANKARALI BLOGGERLAR İLE SEMİNERDEYDİM..


Geçtiğimiz pazar günü sevgili Derya hanımın (sihirlioklava.com)  aracılığı ile Veteriner Hekimler derneğinde GIDA GÜVENLİĞİ SEMİNERİ'ne katıldım..Ankaralı bloggerlarla tanışma fırsatı buldum ,çok güzel bilgiler edindim ve hediyeler aldım..Derya hanıma buradan emeği ve güler yüzlü evsahibeliği için tekrar teşekkürlerimi bildirmek istiyorum..Sizi tanıdığıma çok memnun oldum..


Bizi bilgilendiren sevgili hocamız gerçekten çok samimi ve sıcaktı. Sağolsun kafamda biriken bir çok soru işaretini ortadan kaldırdı..Aklımın bir köşesinden bir kaç not;
  • Market tavuklarını güvenle yiyebilirmişiz
  • Isıl işlem görmüş olan sucuklar kesinlikle alınmamalı,fermente edilmiş sucuk tercih edilmeli
  • Sokak sütünden ve eritme peynirden mümkün olduğunca uzak durulmalı
  • UHTsütün içinde katkı maddesi olmadığı söylendi,güvenle tüketebilirmişiz ama günlük sütün protein değeri daha yüksekmiş..
  • Donmuş et ürünlerini çözdürürken dikkatli olunmalı,direk güneşe maruz kalmaması gerekiyor ayrıca buzluktan çıkarır çıkarmaz ocağa koymakta sakıncalıymış..Mikro dalganın sakıncası varmı diye sordum yokmuş,hatta daha sağlıklıymış(tercih sizin)..en güzel yöntem bence buzluktan çıktıktan sonra bir gece öncesinde buzdolabının normal  kısmında çözdürmek. 
  • Besin değeri en düşük peynir lor peyniriymiş
  • Benim için en önemlisi küflenmiş yada küflenmeye yüz tutmuş peynir kesinlikle atılmalı..ilerde kansere bile yol açabilecek büyük tehlikesi varmış,ben kaşar peynirin üzerinde ufak tefek küflenmeler olduğunda küflü yerini kesip geri kalanını kullanıyordum ama artık gözüm fena korktu..


 Muratbey peynirleri sponsor olduğu için bize bu eşsiz peynir ziyafetini sundular,hepsi birbirinden lezzetliydi..


Peynir çeşitleri, Doğadan çay ve kitaplar...Hediyeler için teşekkürler..

1 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

Başka etkinliklerde de biraraya geliriz umarım.Tanıştığımıza çok sevindim.Sevgiler...