7 Kasım 2013 Perşembe

KOLAY KREM KARAMEL..

Yumurta kokusundan korktuğum için yumurtasız bir tarif arayışına girdim ve sevgili Aybike Ceylan'ın bloğunda bu güzellikle karşılaştım ,kayınvalidesine ait bir tarifmiş,eskiler bizi yarı yolda koymaz eminim lezzetlidir dedim  hemen denemeye karar verdim..Vee sonuçç..Biz çok beğendik.
Aybikecimle 2009 yılıydı sanırım Zonguldak'ta bir arkadaşımda bir araya gelmiştik,kendisini çok sevdim,hanımefendiliği,samimi tavırları beni çok etkilemişti..İnşallah tekrar biraraya gelebiliriz.Buradan kocaman öpücüklerimi ve sevgilerimi gönderiyorum..
Sonuç olarak bu güzelliği sizde tatmak isterseniz tarifi şöyle;
Malzemeler;
1 kg süt
1 su bardağı şeker
1 çay bardagı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 yumurta sarısı
Karameli icin 
ayrıca 1 cay bardağı şeker 
Yapılışı;
Yukarıdaki malzemeler muhallebi kıvamına gelene dek pişirilir.Karamel için olan 1 çay bardağı şeker hariç.
Teflon tavada 1çay bardağı şeker köpük köpük olup karamelleşene dek pişirilir. Krem karamel kaplarına birer yemek kaşığı konur (karamel donunca telaşlanmayın daha sonra eriyor)ve üstüne de pişirilen muhallebi dökülür. İyice soğuyana dek oda sıcaklığında bekletilir. Buzdolabında da bir,iki saat bekledikten sonra, servis edileceği zaman düz bir tabağa ters çevrilir..Afiyet olsun..

1 yorum:

Unknown dedi ki...

yumurtası az olan bir tarif olunca hemen aldım. Ne zamandır yapmak istiyordum, babanemler bu tatlıya kaymaçina derlerdi biliyormusun. Eşime bahsetmiştim, yumurta olayından korktuğumdan yapamadım, şimdi sayende yapabileceğim :)
Benim minik bloguma da beklerim..