23 Ocak 2009 Cuma

Profiterol

Yapılışı;
Hamuru;1.5 su bardağı su tencereye konur.ocak yakılır.100gr margarin eklenir.1 çay kaş.tuz eklenir,1 tatlı kaşığı şeker ,1,5 su bard.un eklenir.sürekli karıştırılır.helva gibi kısık ateşte 2-3 dakika kavrulur.soğumaya bırakılır.sonra 4 yumurta teker teker kırılır.iyice çırpılır.karışım şanti poşetine yada şeker kaşığı yardımıyla tepsiye ceviz büyüklüğünde sıkılır.fırına verilir.fırın pişerken açılmamalıdır.ben ısıtılmamış fırına veriyorum 175 derecede..

Krema;
1,5 su bard. şeker
4 çorba kaşığı un,vanilya
3 su bardağı süt
1 çorba kaşığı tereyağ(en son eklenir)
hepsi pişirilir.
Sosu;
3 su bard.süt
2 çorba kaş sıvıyağ
2 çorba kaş.kakao
2 çorba kaş un
yarım su bard.şeker
100 gr bitter çikolata
hepsi pişirilir.
(ben hazır çikolata sosu kullandım.evde denemek isteyen bu tarifi kullanabilir.)
pişen hamurların arasına krema konur.üzerine sosu dökülür.afiyet olsun.umarım açıklayıcı bir dilde yazmışımdır..afiyet olsun.........

4 yorum:

Luminata dedi ki...

Nice! :)

http://luminata55.blogspot.com

Adsız dedi ki...

çok lezetli görünüyor....

Adsız dedi ki...

çok harika görünüyor canım....

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım ne kadar sade anlatmışsın hep korkardım çok zor gelirdi senin tarifinle denicem teşekkürler....