8 Eylül 2009 Salı

KIŞ HAZIRLIKLARIM


 Salatalık turşusu;Ben 3 kilo salatalığa 2 pkt hazır turşu kur ve 3 çay bardağı sirke,yarım çay bardağı limon ve 5-6 diş sarmısak kullandım,8 bardak kaynamış soğutulmuş suya 2 pkt turşu kur,sirke ve limonu iyice karıştırıp salatalıkları dizdiğim kavanoza azar azar döktüm..İnşallah güzel olur..
Doğranmış domates konservesi;20 kilo domates ve 2 kilo yeşil biber den yaptım.13 adet büyük kavanoz,2 küçük kavanoz çıktı.Domatesler önce yıkanır sonra kaynayan bir suya batırılıp çıkarılırki kabukları rahat soyulsun.soyulan domatesler küp küp doğranır,isteğe göre yeşil biberlerde ince ince kıyılır,ben 4-5 kavanoz bibersizde yaptım ;yağ koymadan tencerede 5 dakika pişirilir..kaynar vaziyette kavanozlara konup ağzı sıkıca kapatılır ve ters çevrilir,ertesi güne kadar bu şekilde bekletilir,kapak iyice sıkışsın diye,serin bir ortamda saklanmalıdır..
Kırmızı biber turşusu;3 kilo taze kırmızı biber
3 kilo organik domates
1 bardak sirke
3,4 kaşık toz şeker
1 bardak sıvıyağ
maydonoz
isteğe göre tuz
Biberler közlenir,kabukları soyulur,iri iri doğranır,domateslerin kabukları soyulur,dörde beşe,bölünüp fazla ezilmeyecek şekilde,kokusu çıkana kadar pişirilir.ikiside soğuyunca geniş bir kapta sirke,yağ,tuz ,şeker,iri kıyılmış maydonozda eklenerek karıştırılır.şişelere konur,ağızları sıkıca kapatılır ve buzdolabında saklanır.afiyet olsun..
Patlıcan turşusu;5-6 tane (kavanozun büyüklüğüne göre adet değişir,kendiniz karar vereceksiniz)Patlıcan yıkanır,alacalı soyulur,küp küp bir geniş bir kaba doğranır,kırmızı biber,yeşil biber ve 3-4 kabukları soyulmuş domates ve maydonoz doğranır, başka bir kapta 1 bardak sirke,göz kararı tuz, 5-6 diş sarmısak kaynamış soğutulmuş su ile karıştırılır,kavanoza hazırlanan patlıcanlı harç iyice bastırılır,en son üzerine hazırlanan sirkeli suyu dökülür,kapağı sıkıca kapatılır..Karanlık ve serin bir ortama konulur..afiyet olsun..


Buzlukta karnıyarıklık patlıcanlar;Yağlı kağıt serilmiş tepsiye her tarafı fırçayla yağlanmış patlıcanlar dizilir.230 derecelik fırında yumuşayıncaya kadar közlenir..soğuyunca poşetlere konup havası alındıktan sonra derin dondurucuya atılır..Yapılış şeklini bloglardan ve forumlardan araştırdım,ilk defa denedim,hem sağlıklı yağ çekmiyor,hemde etrafa yağ sıçrama derdi yok..kolaycacık yapılıyor,Artık bu yöntemden vazgeçmem evi ağır kızartma kokusu da almadı..Tavsiye olunur..

15 yorum:

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

niye sessizliğe gömüldüğün belli oldu... kışlıkları hazırlamışsın... afiyetle ve sağlıkla yemek nasip etsin ALLAH...öptüm canım...kolay gelsin...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ooo maşallah hazırlıklar bitmiş canım kışın sendeyiz anlaşılan... ellerine sağlık Allah sağlıkla yemeyi nasip etsin inşallah sevgilerimle....

TATESAL dedi ki...

Canım ellerine sağlık afiyetle yiyin inşallah....

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Filiz. Ne güzel de anlatmışsın. Bende patlıcan koymayı düşünüyorum daha önce hiç koymadım. Bu şekilde yapayım.Birde islim kebabı için kızartıp, koymak istiyorum nasıl durur bilemiyorum denicem artık. Sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

filizciğim neler hazırlamışsın sen böyle patlıcanı deniicem.

pembecikolata dedi ki...

Filiz Hanım bravooo valla...Bu ne marifet:)

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa. muhteşem her şey hazır,sağlıkla yemek nasip olsun,hayırlı Ramazanlar..A.E.O

pelince dedi ki...

Filiz bende malzemeyi aldım ama yapamadım henüz :) kışa afiyetle yeriz dimi ama? ellerine sağlık... afiyet olsun..

made in funda dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK FİLİZCİĞİM.NE GÜZEL HAZIRLIKLARI TAMAMALAMIŞSIN..AİYETLE YEYİN CANIM...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım evde hazırlanmış turşu gibisi yok. Bende bu sene yapacağım ve tarifini uygulayacağım.
Çok güzel görünüyor,
Eline koluna sağlık canım
sevgilerimle
Tijen AKTAY

FERZAN dedi ki...

arkadaşım ,kışlıklarını afiyetle ağız tadıyla yemek nasip etsin rabbim,bana da beklerim,sevgiler...http://hazanmevsimi68.blogspot.com/

Aybike Ceylan dedi ki...

Filiz'cigim,
Tekrar merhaba. Oncelikle seni tanigim icin cok mutluyum, artik bundan sonra hep gorusuruz. Cunku benim bir ayagim Zonguldak'da olacak. Her zaman gorusebilmek umuduyla cok opuyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Filiz Aybikenin sayfasinda resminizi gördükten sonra sayfana geldim.Bulusmaniza cok sevindim.Böylelikle seni ve Kamuranida tanimak firsatini bulduk.Berlinden sevgiler

mutfaktakizaman dedi ki...

Kadir Gecesi dileklerimizi, isteklerimizi Allaha arz etmek için de değerli bir fırsattır. Kadir Gecesi, Allahın rahmet ve bağışlanmasının sağanak halinde yeryüzüne indiği, dileyen her müminin armağanlara garkettiği bir gecedir. Hepimize hayırlı olsun..

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

Bin damla serilsin yüreğine, bin mutluluk dolsun gönlüne, bütün hayallerin gerçek olsun, duaların Kabul olsun bu gece. Kadir gecen mübarek olsun..