27 Ağustos 2009 Perşembe

DOMATES SOSLU,KAŞARLI KÖFTE

 Öncelikle bu tarifimi İftar Bereketi Etkinliği-3 için http://birdemliksohbet.blogspot.com/ 'a yani Sevil arkadaşımıza gönderiyorum,ve ona kolaylıklar diliyorum..

Uyduruk ama çok lezzetli bu köftecikleri bu akşam iftara 40 dakika kala yaptım,ama çok nefis oldular,fırında hiç beklemeden servis yaptığım için ,tam ''tatımatıyla''ydı:)) Demet Akbağ'ın reklamında ki anne böyle söylüyor,yada ben öyle anlıyorum,neyse işte güzeldi,yanınada küp küp patates kızarttım,birazda pilav vardı dünden kalan ve yoğurt,çorba olarak da bol limonlu şehriye çorbası vardı,.Yani bugünde iftarımızı ağız tadıyla yaptık.Allah'a şükürler olsun..
Malzemeler;(3 kişilik)
250 gr kıyma
3-4 diş sarmısak(soğan koymadım)
2-3 dilim beyaz ekmek içi
1 yumurta
karabiber,tuz
Üzeri için;
1 domates,1 kaşık salça,kekik,köfte sayısına göre kaşar dilimi,sıvıyağ
Yapılışı;
Köfte malzemeleri iyice yoğurulur,yuvarlanır,ve yassı şekil verilir..yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizilir,bir kaseye domates kabuklarıyla beraber çok ince ince doğranır,1 kaşık salca ve sıvıyağ eklenir,bu karışım köftelerin üzerine birer kaşık dökülür,ardından hepsine kekik serpilir..kızgın fırına verilir,pişmeye yakın kaşar dilimleride konulur,kaşarlar eriyince fırın kapatılır,biraz fırında bekledikten sonra ,servis tabağına alınır.Kızarmış patates ve salata eşliğinde yyenilebilir,biz öyle yaptık...Afiyet olsun..

18 yorum:

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

harika olmuşlar filizciğim......köftelerin görüntüsüde çok şık...
ellerine sağlık...

made in funda dedi ki...

tam tetamatıyla!!süper olmuşlar.tabrik ederim canım..afiyetler olsun...

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel olmuşlar....afiyetler olsun.sevgiler...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM NEFİS OLMUŞ GERÇEKTEN SEVGİLERİMLE

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Harika olmuş canım. Kaşarın görüntüsüne bayıldım. Erimesi süper olmuş.
Ellerine sağlık canım.
sevgilerimle
Tijen AKTAY

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Uydurukta olsalar süper görünüyorlar. Tam yemelik :) Hayırlı cumalar

aleyna dedi ki...

filizcim tüm tariflerin çok güzel .ben matlubeyi alayım.bana iyi bir fikir verdin.gelecek olan misafirlerime yaparım.kolaylıklar bereketli softalar.

e.esma.albayrak dedi ki...

nefis nefisss ellerine sağlık
sevgiler...

gelincik dedi ki...

görüntü muhteşem kimbilir tadı nasılsır elcağzına sağlık afiyetler olsun canım. hayırlı cumalar

nazardeğmesin07 dedi ki...

Hayırlı Cumalar olsun sevgiler http://nazardeymesin07.blogspot.com http://nazardeymesin07.blogcu.com

serpil dedi ki...

canım, çok teşekkürederim, elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum. köfteler nefis görünüyor. yiyenlere afiyet, yapanında ellerine sağlık diyorum. güzel bir hafta sonu dilerim, sevgiler.

corcorella dedi ki...

ımm cok lezız gorunuyo ellerınıze saglık :D kuzenın buna benzer bıtarıf yapıyo ama kofteyı yaparken kasar rendesını koftenın harcına katıyo tavsıye edılır :D cok lezız oluyo sıcakken:D

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım nefis gözüküyor ellerine sağlık....

Kıbrıs Mağduru dedi ki...

süper bir şey bu.. Deneyeceğim. Yalnız bir soru içi iyice nasıl pişiyor. Top top olduğu için :S

FİLİZ'CE dedi ki...

EVCİMEN ARKADAŞIM;FIRINI 220-230 DERECEYE GETİRMELİSİN,İÇİDE DIŞIDA GÜZEL PİŞİYOR,ZATEN KÖFTEYİ TOP TOP YAPMADIM,NORMAL YASSI KÖFTELER...

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım muhteşem görünüyor sevgiler

Esra dedi ki...

Hımm yanınada pirinç pilavı harika ellerine sağlık...

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Harika gözüküyor ellerine saglik :))