21 Kasım 2009 Cumartesi

ÇITIR KADAYIF..




Oğluşum geçen gün benden tatlı istedi,kadayıfı ramazanda bir arkadaşımda severek yemişti,o anımıza güvenerekten bende  buzlukta uzun zamandır bekleyen donmuş kadayıfımı çıkarttım,ve yarım saatte bu muhteşem tatlı çıktı ortaya..Kadayıflar buzlukta beklediği için biraz kırık kırıklardı,bence daha güzel oldu..Tarif Oktay usta dan.. tv.de vermişti..Cevizlerini iri iri elimde parçaladım,ilk denememe rağmen sonucu beğendim..
Malzemeler;
Yarım kilo tel kadayıf
2 çay bardağı sıvıyağ(tarifte 1 bardak tı ben 2 bardak yağ koydum)
1çorba kaşığı üzüm pekmezi
1 çorba kaşığı margarin
1 kase ceviz
Şerbeti için;3 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
1-2 damla limon
Yapılışı;
Kadayıflar ara ara doğranır, derin bir kapta sıvıyağ ile harmanlanır,fırın tepsisinin altına margarinle pekmez sürülür,Üzerine kadayıfın yarısı sıkıştırılarak yayılır,ceviz serpilir,Tekrar yarısı yayılır,Fırına verilir,çıkınca kare kare kesilir,Şerbeti dökülür..Şerbet ve kadayıf ılık olsun..

12 yorum:

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ellerine sağlık Filizcim harika görünüyor. annem de yapar ama tepsinin dibine pekmez hiç denemedik. bir dahakine :) Sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

hımmmm kadayıf yemeyelide oldu baya ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Sevgili Filiz
Bloğunuzun adını Yeturla Lezzet karelerinde görünce tariflerinize bakmadan geçemedim. Öğrendiklerinizi başkaları ile paylaşmanız insanlara karşı sevgi dolu olduğunuzu gösterir. Başarılarınızın devamı dileklerimle.....
Nilgün / Sendepisir.com

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel olmus canim ellerine saglik
Kardesim iskenderunda yasiyor onlar ozellikle ince ince parcalayip oyle pisiriyorlar
daha guzel olurmus isabet olmus..
Sevgiler

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

harika görünüyor komşucuğum...ellerine sağlık...yiğite afiyet olsun canım....kolay gelsin...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerie sağlık canım muhteşem bir lezzet...

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim...
uzun zaman oldu bir el atmak lazim hatirlattigin icin sevindim canim
sevgilerimle opuyorum...

atesböcegi dedi ki...

Yigit´e afiyet seker olsun. Ellerine saglik canim nefis görünüyor. kocaman sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok nefis görünüyor, ellerine sağlık. Ben kadayıf konusunda biraz beceriksizim, hiç çıtır olmuyor, yaptığım zaman. Bu tarifi de denemek isterim. Sevgiler.

pelince dedi ki...

Filiz kadayıf sevmem ama senin hatırına alıyorum bir çatal :) ellerine sağlık...
Sevgiler.

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

buzlukta bekleyen kadayaıflarıma uygulasam mı bu tarifi..bence çok güzel olur:)ellerine sağlık canım..

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım..görüntü süper..afiyetler olsun..