13 Şubat 2010 Cumartesi

EV USULÜ İSKENDER...

Herkese Merhabalar,
Uzun zamandır arşivimde bekleyen bir tarifimle karşınızdayım..Evde sağlıklı kebap yemek istiyorum diyenlerdenseniz ,benden size bir alternatif..benimki birazda kolaya kaçıyor üstelik,hemen anlatayım arkadaşlar..
Yapılışı; Buzlukta bekleyen kemikli etleri ne yapsam diye düşünürken aklıma bu geldi,eşimde tesadüf o gün sıcak sıcak lavaş getirmişti her neyse işte, etleri düdüklüde bir güzel haşladım,öyleki kemikle et ayrılmış tüm bağlarını koparmış yanii:)..Sonracıma siyah etleri ayırdım yağlarından,didikledim..Sıvıyağ da biraz kavurdum... Lavaşları aldım,ince ince dilimledim,önce etleri pidelerin üzerine yaydım,daha sonra 2-3 kaşık domates salçası ile 1 kaşık biber salçasını az bir yagda kavurdum ve su ve tuzunu ekledim,salça sosu yaptım yani..etlerin üzerine gezdirdim,50 gr kadar tereyağını  eritip biraz yaktıktan sonra servis sırasında üzerine gezdirdim,tabağın kenarınada yoğurt koymuştum,gerçekten nefis oldu ..
Deneyecek olanlar için afiyet olsun..

4 yorum:

aleyna dedi ki...

canım ellerine sağlık.kesinlikle kendi mutfaklarımız en sağlıklısı

Unknown dedi ki...

Yenmez mi bu mis gibi ellerine sağlık güzel arkadaşım

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

bir porsiyon iskender; bol tereyağlı olsun arkadaşım...temiz temiz ev yapımı... ohhhh mis gibi....
ellerine sağlık...kolay gelsin....

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş bende arada yapıyorum kalan ekmek yada pidelerle elelrine sağlık