19 Nisan 2012 Perşembe

ŞEKİLLİ KURABİYELER..

 Aslında bu şirin kurabiyeler oğluşumun doğum gününden..Bir türlü düzenleyip yayınlama fırsatı bulamamıştım..Ben yoğurdum şekil vermek ise canım eltim Nurcana düştü, tek tek uğraştı ama değdi çünkü çok güzel oldular..Doğum günü masasında iyi bir ekip çalışması vardı..İkimizinde ellerine sağlık:))..Çocuklarımızın nice doğum günlerini hep böyle hazırlarız inşallah..

 Kalıplar kakaoya batılırıldığı zaman böyle şekiller ortaya çıkıyor,kurabiyeler çocukların çok ilgisini çekti..

Tarifi'ne gelince;
Malzemeler:
1pkt margarin
1çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 pkt kab tozu
1 pkt vanilya
un
Üzerini süslemek için kakao
Yapılışı;
Bütün malzemeler katılır,çok yumuşak olmayacak çok da katı olmayacak şekilde yoğurulur (unu fazla koyarsak dağılır şekil veremeyiz).
Daha sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yarım santim kalınlığında olacak şekilde kurabiye kalıbı ile şekil verilir tepsiye dizilen kurabiyelerin kalıpları kakaoya ve kurabiyeye batırılır.
175 derecelik önceden ısıtılmış fırına verilir, 5-10 dakika çok fazla kızarmadan fırın kapatılır,10 15 dakika da fırından çıkarmadan bekletilir..fırın ılıdıktan sonra alınırsa kurabiyeler kıyır kıyır olurlar..Afiyet olsun

15 yorum:

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Senin ve eltinin ellerinize sağlık canım,çokk şirinler:)
Cumartesi günü Sinop ve istanbul'dan misafirlerimiz gelecek 1 haftalığına.
Sonrasında ben dr.kontrolüm için İstanbula gidicem.Mayısın 2.haftasına kadar doluyum:)
Sonrası olursa seve seve katılabilirim.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

çok güzeller ellerinize sağlık:)

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar.eminimki çok ta lezzetliler.sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

çok şık olmuşlar,her ikinizinde eline sağlık..

Unknown dedi ki...

Merhaba ben size çok önce defalarca geldim ama sayfanız bir türlü açılmamıştı ozaman...Bir blogcu arkadaşım benim çaycumada oturduğumu okuyunca bak bende zonguldakyan şu şu arkadaşlar var demişti..Seval ablaya Sevda Hanıma,Nuray hanıma ulaşmıştım aylardır tanışıyoruz blog sayesinde ama size bir türlü ulaşamamıştım.. Kurabiyeler çok ciciler acaba patcwork kalıpmı???.Havalar düzeldikten sonra bir görüşme yapsak ne güzel olur...Buyrun çaycumayada gelin bana da beklerim sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba Filiz hanım size daha önce gelmiştim ama sf.bir türlü açılmamıştı...Aylar önce bir blogcu benimde çaycumada oturduğumu görünce şu şu arkadaşlar zonguldakta dedi...bende herkeze ulaştım aylardır tanışıyoruz... Kurabiyeler çok şık patcwork kalıpmı kullandınız???Umarım havalar düzelince hepimiz biraraya geliriz bende beklerim sevgiler

Adsız dedi ki...

Elinize saglik :) altina yagli kagit koynamiza gerek var mi? Tepsiye yapisir mi bilemedimde :) simdiden tesekkurler.

FİLİZ'CE dedi ki...

resimlerde görüldüğü üzere altına yağlı kağıt sermemişiz:))demekki yapışmamış ama bence sen işini garantiye al ve ser canım...

Adsız dedi ki...

denemek lazım. hatta deniyorum :)

LAL NACİYE dedi ki...

Ayyy. Harika olmuş BA-YIL-DIMMMM

Adsız dedi ki...

bece unu belirlii olmalı onun dısında guzel bir tarıfe benziyor

Ateş Toprak dedi ki...

Bu tarifi gördüğümden beri başka kurabiye yapmaz oldum, oğullarımla birlikte zevkle yapıyoruz, afiyetle yiyoruz, çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Valla benimki hic olmadi kakao iyice bulasti pisman oldum ama sizinkiler hakikaten cok seker olmus

Adsız dedi ki...

yazıklar olsun. emeklerimize yazık. orada kabartma tozu yazıyordu oysa şekilli yapıp fırına atınca hepsinin şekli gitti kınıyorum sizi

FİLİZ'CE dedi ki...

Bir arkadaş beni kınamış:)) keşke adını da yapsaydı, hitap edebilseydim.. kabartma tozu ekledim diye yalan söylemişmişim. Ama gerçekten kabartma tozu koymuştuk:) nasıl inandırabilirim bilemedim kendisini...