9 Kasım 2020 Pazartesi

PATATESLİ MANTI

Bu aralar canım sıkıldıkça hamur yoğuruyorum. Durumum hiç iyi değil 😂. Mart ayından beri bütün dünya corona belasıyla uğraşıyor. Mart 11 den beri evdeyim. Sosyal hayat diye bişey kalmadı. Çok sıkıldım artık. Kurslara giderken yine bana bir değişiklik oluyordu.. Şimdi bütün gün aynı şeyler.  Çocuklar eğitim alamıyor, ekonomi çöküşte.. Allah sonumuzu hayır etsin inşallah🤲.. 2020 hiç iyi gelmedi 😔Ben de kendimi oyalıyorum evde ne yapayım . Yiğit farklı tarifler istiyor malumunuz 17yaş ve dünya mutfağına ilgi var. Ben de oöğlum bu İtalyan mutfağından çok ünlü deyince bayıla bayıla yedi 🤭neyse tarife geceyim 
Malzemeler :
2 yumurta 
1 çay bardağı su
1 çay kaşığı tuz
Un 
Yapılışı ;
Hepsi yoğrulur. Un yavaş yavaş eklenir. Hamur katıya yakın olacak.. Biraz dinlendirildikten sonra merdane ile açılır. Ben hamuru iki pazıya ayırdım, daha kolay açarım diye.. Sonra çay fincanı ile yuvarlak lar kesilir içine rendelenmiş patatesli (hazırlarken patatesin içine tuz ve karabiber eklenir) iç konur. Yarım ay şeklinde kapatılır. Çatalla kenarları ezilir açılmasın.. Kaynayan suda haşlanır. Üzerine sarımsaklı yoğurt ve eritilmiş tereyağ gezdirilir.( Yağın içine toz biber ve nane yakılır) 

Hiç yorum yok: