15 Ekim 2009 Perşembe

PATATESLİ KEK



YİNE PATATESLİ ,SIRF MERAKTAN AKŞAM AKŞAM YAPILMIŞ BİR TARİF..ASLINDA
İYİDE OLDU EŞİME KAHVALTILIK ÇIKMIŞ OLDU,ÇAYIN YANINDA İYİ GİDER ,DEMİN ÇAYSIZ YEDİK  GENEDE ÇOK BEĞENDİK,OĞLUŞUM HER ZAMANKİ GİBİ TADINA BİLE BAKMADI..AMA BUGÜN BİR İLK GERÇEKLEŞTİ VE YİĞİTİM ISPANAK YEDİ,HEMDE YOĞURTLU..AİLECEK ÇOK MUTLUYUZ:))..ALLAH DEVAMINI DA GÖSTERİR İNŞALLAH..OKULA BAŞLADIĞIMIZDAN BERİ ESKİSİ KADAR İNATLAŞMA OLMUYOR,ÇOK ŞÜKÜR..TARİFİME GECEYİM,BU TARİFİ BİR ÇOK BLOGCU ARKADAŞ YAYINLAMIŞ,BENDE HEPSİNDEN BİRER ALINTI YAPTIM BU ÇIKTI ORTAYA..

Malzemeler;
3 iri patates
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 bardak sıvıyağ
1 bardak un
1 bardağa yakın peynir,ben lor peyniri kullandım.
1 pkt kabartma tozu
2 adet ince kıyılmış yeşil soğan
tuz,karabiber,kırmızı biber
üzerine çörek otu
Yapılışı;
Patateslerin kabukları soyulur,küp küp doğranır,ayrı bir kapta yumurtalar çırpılır,yoğurt,yağ,un ve diğer malzemeler eklenir,pataeslerde konur ve karıştırılır,yağlanmış borcama dökülür,üzerine çörek otu serpilir..180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir,bıcak veya kürdanla içinin pişip pişmediğine bakabilirsiniz..fırından çıkınca biraz dinlendirilir,sonra dilimlenip servis yapılır,Afiyet olsun...

10 yorum:

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

PATATESLİ KEKE BAYILIRIM

Unknown dedi ki...

görüntü çok güzel eminim tadı da öyledir.ellerine saglık.

yeşim dedi ki...

canım eline sağlık.iyi hafta sonları hayırlı cumalar diliyorum.kocaman öpüldünüz.sevgilerimle....

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Hep tatlı tatlı arada birde tuzlu tariflere ihtiyacımız var. Ellerine sağlık. İyi haftasonları diliyorum...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben çok severim bu keki börek gibi dediğin gibi kahvaltıda nefis oluyor...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Patatesler pişirilmeden ekleniyor değil mi kekin içerisine. ellerine sağlık nefis görünüyor. Sevgiler...

Doyumluk.... dedi ki...

Tarifi çok beğendim arkadaşım.Deneyeceğim.sevgiler

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

çok severim bu tarz tuzlu kekleri..ellerine sağlık filizcim..

made in funda dedi ki...

ne güzel bir tarif bu yaaa.ellerine sağlık canım..

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık filiz cik,yorumuna tşkler,sevgiler...