8 Nisan 2011 Cuma

SULTAN LOKUMU..

İsminde tereddüt yaşasamda lezzetinde hiç yaşamadım:)) Geçenlerde bir arkadaşımda yedim ve hemen tarifini aldım,gerçekten harika ve hafif bir tatlı..Üstelikde çok basit..Bana kalsa rulo tavuk göğsü derdim,ama birçok blogda sultan lokumu yazıyor..
Yapılışı;Aslında orjinal tarifde büyük fırın tepsisinde yapılıyor ve doğal olarak daha çok çıkıyor,ben Dr.Qetkerin hazır tavuk göğsünü kullandığım için daha az çıktı.Resimler sizi yanıltmasın yanii
.Büyük fırın tepsisi için krema malzemesi 1 litre süt,1 su bardağı un,1,5 su bardağı şeker,1 yemek kaşığı nişasta,vanilya...Margarin kullanmaya gerek yok..Bütün malzemeler  derin bir tencerede iyice çırpılır daha sonra koyulaşıncaya kadar pişirilir.Tepsiye ilk olarak heryerini kaplayacak şekilde hindistan cevizi serpilir,pişirdiğimiz krema tepsiye yayılır..Soğuyunca üzerine 1 su bardağı sütle çırpılmış 1 pkt krem şanti sürülür..Onun üzerinede 3-4 tane çokonat(turuncu pkt) ezilir ve serpilir,buzdolabında iyice soğutulur,soğuyan lokumlar ince şeritler halinde kesilir ve rulo yapılır..Biraz daha buzdolabında dinlendirildikten sonra servis edilir..Sonrada afiyetle yenilir:))

8 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Cok guzel goruinuyor ellerinize saglik

Unknown dedi ki...

bende bir zamanlar yapmıştım.lezzetine bayılmıştık bizde.ellerine saglık.

Nil dedi ki...

denenmesi gereken bir tarif. hele de yaz geldi. soğuk soğuk hafif hiç de fena olmaz yani. tşk tarif için

Aycan dedi ki...

Filizcim, bende çok seviyorum sultan lokumunu.Nefis görünüyor, ellerine sağlık.


sevgiler;

Unknown dedi ki...

Hayırlı cumalar
Filizciğim nefis olmuş eline sağlık bende çok severek yaparım evdekiler de bayılır tadına:)
afiyetle canım
sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim,cok guzel gorunuyor.Bizim evde de sevilen bir tatli.
Sevgilerimle...

atesböcegi dedi ki...

cok lezzetli görünüyor canim ellerine saglik. blogunun yeni görünümüde cok hos, hele yeni yazina bayildim. Filiz, ben iyice tembellestim... az önce ama blogumu biraz dolastim... özlemisim yaaaaaaaaa... öpüyorum seni kendine bebise iyi bak. nasil asermek falan?

Sari dedi ki...

süper bi tarifmis yapdim cok begendim evdekilerde bayildi , bu arada adasis ;) ellerine saglik *_*