16 Nisan 2013 Salı

POFUDUK POĞAÇALAR:))

Geçen akşam 5 dakikada karar verip 5 dakikada yoğurduğum,nefis poğaçalarım.... Sucuklu,peynirli ve sade yaptım..Ellerime sağlık..
Malzemeler;
1 yumurta(sarısı üzerine)
2 bardak ılık su
5-6 su bardağı un(ben yumuşak bir hamur yaptım,ölçü değişebilir,elinize göre ayarlayın)
1 pkt instant maya(yuva maya kullanıyorum çok da memnunum)
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sıvıyağ
Yapılışı;
Önce un ve maya derin bir kapta harmanlanır,tuzu eklenir,sonra ılık su,yumurtanın akı,sıvıyağ eklenip iyice yoğurulur,cevizden iri parçalar alıp elimizde yuvarlak açılır,ortasına sucuk,peynir v.s. konur,kenarlar üstte birleşecek şekilde kapatılır..tepsiye dizilen hamurların üzerine yumurta sarısı sürülür,15- 20 dakika mayalandıktan sonra 200 derecelik fırına verilir,benim fırınım sıcaktı,ama fırını ısıtmadanda koyabilirsiniz..üzeri iyice kızarana kadar pişirin..Afiyet olsun..

7 yorum:

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İsmi gibi pofuduk nefisliği ise görüntüsünden belli oluyor.
Filizcim ellerine sağlık .
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılıyorum bu lezzete
ellerine sağlık nefis olmuşlar

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sasğlık canım... adı na yakışmış gerçekten pofidik pofidik
sevgiler

ilhan dedi ki...

İsmiyle ne kadar uyum sağlamış. El alışkanlığı olunca 5 dakikada yoğurursunuz tabi. Bir de bana sorun bir günüm gider herhalde yapmağa kalksam. :)) Ellerinize sağlık.

pelince dedi ki...

Ellerine sağlık ,misss gibi olmuştur ...

anne eli gibi dedi ki...

adına yakışır bir görüntüsü var pofuduk pofuduk :) eline sağlık nefis görünüyorlar..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık gerçekten enfes gözüküyor