3 Nisan 2013 Çarşamba

PORTAKALLI KEK

Portakal mevsimi geçmek üzereyken bir sezon sonu tarifi olsun..Uzun zamandır yapmıyordum geçen hafta tekrar denedim..Tarifi arşivimde mevcut ancak hatırlatmakta fayda var..Diğer tarifden tek farkı içine 1 çay kaşığı tarçın eklemiş olmamdır,ayrıca kekin içinde yağ yok,yağ koymayı unutmadım yani,isteğe göre ekleyebilirsiniz ama ben orjinali bozmayayım dedim..deneyecek olanlar için afiyet olsun..Herkese sevgiler..
http://filizcelezzetler.blogspot.com/2009/04/portakalli-kek-ve-zonguldaktan-bir.html
Malzemeler;
3 yumurta
7 çorba kaşığı şeker(tepeleme)
7 çorba kaşığı un(tepeleme)
1 su bard.portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
kabartma tozu,vanilya
biraz dövülmüş fındık
Yapılışı;
Öncelikle her kek tarifinde olduğu üzere yumurtalar ve şeker köpürünceye kadar çırpılır,elenmiş un,kab tozu,vanilya,portakal suyu ve rendesi eklenir.ben yarım kase dövülmüş fındık da ekledim,hepsi tekrar çırpılır,yağlanmış kalıba yada tepsiye dökülür..175 derecelik fırında 30-35 dakika pişirdim..Herkesin fırını farklı olduğu için,artık siz fırınınızın huyuna göre pişireceksiniz..

4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

mis gibi portakal kokularını aldım geldim:)
ellerine sağlık çok güzel olmuş kekin

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik mis gibi portakal kokusuafiyetler olsun

anne eli gibi dedi ki...

bu sene bir kaç kez yapabildim ancak,portakalın aroması keke çok yakışır.eline sağlık nefis görünüyor..

hatırakalsın dedi ki...

Portakallı keki hiç denememiştim. Senden öğrendiğim bir lezzet daha oldu:))Ellerine sağlık tatlım...Mayısta geliyoruz Allah nasip ederse. Sizi çok özledik.Öptüm..