28 Aralık 2011 Çarşamba

ÇİN SALATASI..


 Malzemeler;
3 su bardağı pirinç
1 bağ dereotu
 2 tane havuç
 9-10 adet salatalık turşusu
sıvıyağ
tuz
2 adet limon
1 orta boy mısır konservesi
2-adet taze kırmızı biber yoksa közlenmiş turşusu
Yapılışı;
Pirinç 3,5 su bardağı su ile kısık ateşte haşlanır.Pişince geniş bir kaba alınır,soğutulur..daha sonra içine haşlanmış küp küp doğranmış havuçlar yine küp doğranmış salatalık turşusu,kırmızıbiber,mısır,yıkanmış ince doğranmış dereotu eklenip karıştırılır,1 su bardağına yakın sıvıyağ,limon ve tuzu eklenen salata yavaş yavaş tekrar karıştırılır ..Kek kalıbına dökülen salata ters çevrilir,servise hazırdır..Afiyet olsun...

ZEYTİNLİ RULO POĞAÇA

Malzemeler;
1 su bardağı ılık su
yarım su bardağı süt
1 yumurta akı
1 pkt instant maya
2 tatlı kaşık şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sıvıyağ
un
Yapılışı; Bütün malzemeler yoğurulur,yumuşak ele yapışmayacak bir hamur elde edilir..hamurun mayalanmasını beklemeden 3 eşit parçaya bölünür..her parça uzunlamasına pide açar gibi merdane ile açılır..zeytin ezmesi hamurun her yerine sürülür,birazda sıvıyağ gezdirilir..birbirinin üzerine gelecek şekilde katlanır.tepsiye bütün halde yerleştirilir.üzeriine yumurta sarısı sürülür..biraz mayalandıktan sonra 200 derecelik fırına verilir..piştikten sonra,ince ince kesilir..Afiyet olsun....

27 Aralık 2011 Salı

GÜN MASAM:)

Geçen haftaki komşu günümden..Aceleden masamı tam dizayn edememiş olsamda yinede güzeldi..
hepsinin teker teker tarifini yayınlamayı planlıyorum:))..Bu aralar yine çok yoğun geçti,oğluşum 6. ayını bitirdi,çok şükür..ek gıdaya başladık bile..Dün de İstanbuldan döndük,kısa süreli kaldık,canım eltimin bebeği oldu,onu görmeye gittik..İsmi Taha..Taha bebek sağlıkla,mutlulukla yaşasın inşallah..Bende en kısa sürede dönüp tariflerini vermeye çalışıcam..Herkese sevgiler..

12 Kasım 2011 Cumartesi

YOĞURT SOSLU HAVUÇ..

Malzemeler;
2-3 tane orta boy havuç
sıvıyağ,tuz
1 kase yoğurt
1 diş sarmısak
Yapılışı;
Havuçlar rendelenir,yanmaz tavada 2-3 kaşık sıvıyağ ile biraz kavrulur,bir tutam tuz eklenir..Servis tabağına alınır,üzerine sarmısaklı yoğurt gezdirilir..Afiyet olsun..


Ayrıca, uzun zamandan beri ülkemizin üzerinde dolaşan kara bulutların bir an önce dağılmasını diliyorum..Allah Van daki vatandaşlarımıza sabırlar ve kolaylıklar versin inşallah..Sevgiler..

21 Ekim 2011 Cuma

ÇOK ÜZGÜNÜM AYNI ZAMANDA ÇOK DA KIZGINIMM:(((


Askerlerimizin mekanları cennet olsun,ailelerine Allah sabır versin çok zor..şu durumda kelimeler hiç bir şey ifade etmiyor aslında ...
Allahım bizi bu iğrenç insanlardan  bir an önce kurtar..Onlara daha kötü şeyler yazasım var ama blogum kirlenecek diye vazgeçiyorum..

15 Ekim 2011 Cumartesi

DOMATES SOSLU MAKARNA...

Parmesan peynirin henüz benim mutfağa giresi yokken bende eski kaşarlı bi makarna sosu yapayım dedim..bir de o renkli biber olayına hala alışamadım,sarı ve turuncu dolmalık biberlerden bahsediyorum,bartının organik yeşil biberiyle,kırmızı biber kullandım sosta,domatesler de köylü pazarından ellerimle seçilmiştir:))...
Her neyse ben nasıl yaptığımı anlatayım;
Makarnayı haşlayıp süzdükten sonra,tereyağında azıcık çeviriyoruz..Ayrı bir kapta iki kaşıksıvıyağ,rendelenmiş domates,iki üç tane doğranmış sivri biber ve kırmızı biberi kavuruyoruz,bir parçada haşlanmış didiklenmiş tavuk göğsünü katıyoruz,biraz kekik,tuz,karabiber ekleyip altını kapatıyoruz..Makarnamızın üzerine koyuyoruz,en sonda peynirleri dilimleyip soğuk bir ayranla afiyetle yiyiyoruz..

8 Ekim 2011 Cumartesi

POĞAÇA HAMURUNDAN MİNİ ''PİZZA''..



   Bu tarifimi p.d.ç.s.e için  http://hunerlieller.net/ 'e gönderiyorum...

Malzemeler;1 su bardağı ılık su,1 pkt instant maya,1su bardağı ılık süt,1 tatlı kaşaığı tuz,1 yemek kaşığı şeker,1 su bardağı sıvıyağ,3,5 su bardağı un..Üzeri için;ketçap,sucuk,sosis,kaşar v.s...istenilen malzeme konur,ben oğlumun zevkine göre yaptığım için malzemeyi kısıtlı kullandım:))
Yapılışı;Hepsi yoğurulur,hamur biraz dinlenmeye bırakılır,5-10 dakika dinlenmiş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır,yuvarlanır,üzerine avucumuzla bastırarak yassı şekli verilir,her hamura önce ketçap sürülür,istenilen malzemeler döşenir,200derecelik ısıtılmış fırına verilir..Çıkınca afiyetle yenilir..

6 Ekim 2011 Perşembe

BEN DE VARIMM ve YALOVA GEZİSİ:))



Uzun zamandan beri yokum,yaz nasıl geçti anlamadım arkadaşlar,yaz başı zaten bebeğim dünyaya geldi,daha sonra Yiğitim sünnet oldu,bayram,Kur'an,misafirler derken okullar açıldı..
bu arada Bertuğ da ele avuca geldi ..Minik paşamın  4.ayı bitmek üzere..günden güne değişiyor,haylazlığa  başladı bile,hep kucakta olmak istiyo beyfendi,özellikle sabahları  enerji küpü,hareketleri çok tatlıı ve bir o ka darda komik..yiyorum,yiyorum doyamıyorum kara böcüğümü..Akşama kadar onunla uğraşıyorum yani,gece uykularımız düzene girdi..işlerimi akşamları yapıyorum artık..blogumada galiba gece vakit ayırıcam öyle gözüküyor..yeni tarifllerimi yayınlamak için sabırsızlanıyorum,arşivde bir kaç resim olacaktı,ilk onlarla başlarım sonrada devamı gelir inşallah..Artık iki çocuklu bir kadınım,sorumluluklar ikiye katlandı.. zorlansamda blogumu bırakmıcam ..

Yalova-Termal..Almanyadaki eltimlerin yazlığındaydık,Ramazan bayramımızı orada geçirdik,İstanbuldaki eltimlerde gelince yılllar sonra eşim yani üç kardeş izinler denk gelip birarada bayram geçirdiler..Çınarcık,Yalova merkez ve termali karış karış gezdik..üç gün eğlenceli ve güzeldi..







Atatürk müzesi kapaşı olduğu için gezemedik..Burada çok turist var..Doğu ülkelerde isim yapmış bir yer Yalova-Termal ve Çınarcık..






Yiğitimde erkekliğe ilk adımını attı.. adam oldu sarı kafam..Allah'ım damatlığınıda gösterir inşallah yavrumun...

25 Haziran 2011 Cumartesi

HOŞGELDİN MELEĞİM..


Uzun ve yorucu hamilelik sürecinden sonra Rabbim'e çok şükür,oğluşumu kucağıma aldım..Bugün 16. günümüz,yorgunluk,uykusuzluk had safhada olsada her şeyiyle çok güzel günler geçiriyoruz..Biliyoruzki bu günler geri gelmeyecek,hep bebekliğini özleyeceğiz..Onun için tadını çıkarmaya bakıyoruz
eşimle beraber.Abimize gelince çok güzel karşıladı kardeşini,ilk gördüğünde duygulanıp ağladı bile,çok seviyor,bana çok yardım ediyor,inşallah değişmez kıskançlık durumları falan:)) olmaz..İşte böyle oğluşumu sizlerle tanıştırmak istedim arkadaşlar,inşallah en kısa zamanda bende tariflerimle aranızda olurum..Herkese sevgiler..

30 Mayıs 2011 Pazartesi

MELEK'CİĞİMİN MARİFETLERİ...


Uzun zamandır bişey yayınlayamadım,ama bu nefis masayı karşımda görünce hemen resimledim,Herşey çok güzeldi,tam kıvamındaydı canım Melek'cim..Ellerine,emeğine sağlık..Kıymalı börek ve elmalı kurabiye,kadayıf süper güzeldi,diğerleride çok nefistide Maşallah yani...Melek'le yeni arkadaş olduk diyebilirim,ama sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi bir samimiyet var aramızda..Aslında kurstan kızını tanıyordum ,oda sağolsun annesi ile tanıştırdı bizi,güzel bir grubumuz oluştu..
Benim de artık son 10 günüm..bekliyorum,ikinci oğluşum yolda,İnşallah hayırlısıyla kucağıma alırım,sizede buradan bebeğimi tanıştırırım..çok heyecanlıyım ve merak içerisindeyim...Bebek bekleyen tüm anneler Allah yardımcımız olsun diyorum..Herkese sevgiler..

8 Nisan 2011 Cuma

SULTAN LOKUMU..

İsminde tereddüt yaşasamda lezzetinde hiç yaşamadım:)) Geçenlerde bir arkadaşımda yedim ve hemen tarifini aldım,gerçekten harika ve hafif bir tatlı..Üstelikde çok basit..Bana kalsa rulo tavuk göğsü derdim,ama birçok blogda sultan lokumu yazıyor..
Yapılışı;Aslında orjinal tarifde büyük fırın tepsisinde yapılıyor ve doğal olarak daha çok çıkıyor,ben Dr.Qetkerin hazır tavuk göğsünü kullandığım için daha az çıktı.Resimler sizi yanıltmasın yanii
.Büyük fırın tepsisi için krema malzemesi 1 litre süt,1 su bardağı un,1,5 su bardağı şeker,1 yemek kaşığı nişasta,vanilya...Margarin kullanmaya gerek yok..Bütün malzemeler  derin bir tencerede iyice çırpılır daha sonra koyulaşıncaya kadar pişirilir.Tepsiye ilk olarak heryerini kaplayacak şekilde hindistan cevizi serpilir,pişirdiğimiz krema tepsiye yayılır..Soğuyunca üzerine 1 su bardağı sütle çırpılmış 1 pkt krem şanti sürülür..Onun üzerinede 3-4 tane çokonat(turuncu pkt) ezilir ve serpilir,buzdolabında iyice soğutulur,soğuyan lokumlar ince şeritler halinde kesilir ve rulo yapılır..Biraz daha buzdolabında dinlendirildikten sonra servis edilir..Sonrada afiyetle yenilir:))

7 Nisan 2011 Perşembe

KUSKUS SALATASI..


Yapılışı;
Yarım pkt kuskus kaynayan tuzlu suya atılıp haşlanır,1tavuk gögsüde başka yerde haşlanıp süzülür ve didiklenir..Haşlanan kuskusda süzüldükten sonra derin bir kapta tavukla harmanlanır.Soğuyunca1 kutu mısır konservesi,3-4 adet doğranmış kornişon turşu ve kıyılmış maydonoz ilave edilir.Sıvıyağ,limon ve tuzla tatlandırılır..Buzdolabında biraz dinlenmesi lazım..Güzel oluyor,tavsiye ederim..

14 Mart 2011 Pazartesi

FINDIKLI MUFFİN..

Bu kekcikleri yapmak 10 dakikamı almadı,ama sanki acele ve az yapılan şeyler dahamı lezzetli oluyor ne ?,dün yaptım bugüne eser kalmadı..Malzemeleri de az,on ikilik muffin kalıbını düşünerek malzemeleri azalttım,yoksa artıyor,kalanıda ziyan oluyor...Yapılışı;Oda sıcaklığında 1-2 saat bekletilmiş 2 yumurta,1su bardağı şeker,yarım su bardağı süt,yarım su bardağı sıvıyağ ve 1 yemek kaşığı kahvaltılık margarin ekledim,en son kabartma tozu,vanilya ve un,iyice çırpılır,muffin kalıplarına 3 te 1 i boş kalacak şekilde paylaştırılır.Üzerlerine çikolata ve fındık doğradım:))Her zaman fırını ısıtmadan koyardım bu sefer 150 derecede ısıtılmış fırına verdim,çok güzel kabardılar..Ellerime sağlık..Herkese sevgiler..

PEYNİRLİ POĞAÇA..

Bir paket arkası tarifi..Hiç güvenemezdim ama denedim..Sonuç mükemmeldi,yumuşacık poğaçalarım oldu..
Malzemeler;125 gr margarin
1 su bardağı yogurt
1 kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
yarım çay bardağı sıvıyağ
3-3,5 su bardağı un.
içine:1 su bardağı ezilmiş peynir,1 yumurtanın akı ve maydonoz karıştırılır.
Yapılışı;Tüm malzemeler yoğurulur,ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır,peynirli harçtan koyulur,yarım ay şeklinde kapatılır,tepsiye dizilir,yumurtanın sarısı üzerine sürülür,önceden ısıtılmış180 derecelik fırında pişirilir..

8 Mart 2011 Salı

DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN...

SADE POĞAÇA


Malzemeler;1 bardak ılık su
1 bardak ılık süt
1 pkt instant maya
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
125 gr eritilmiş margarin
yarım su bardağı sıvıyağ
1 yumurta
un
-Yapılışı nasıl?-Anlatayım  ...;1 pkt instant maya ile derin bir kapta un harmanlanır.1 su bardagı ılık su,ve 1bardak ılık süt eklenir,2 yemek kaşığı şeker,1 tatlı kaşığı tuz,125 gr margarin eritilir,soğutulur,yarım su bardağı da sıvıyağ eklenir,üzerine sürülücek olan yumurtanın beyazıda eklenir,iyice yoğurulur,ele yapışmayacak bir hamur elde edilir.1 saat dinlendikten sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır,yuvarlanır,tepsiye dizilir,üzerine yumurta sarısı sürülür.tepsidede biraz mayalandıktan sonra 200 derecelik önceden ıstılmamış fırına verilir..Üzeri kızarıncaya kadar pişirilir..Afiyet olsun..

7 Mart 2011 Pazartesi

YOĞURT SOSLU BROKOLİ..

Yapımı;Brokoliler küçük parçalara ayrılır,yıkanır,kaynayan tuzlu suya atılır.Biraz yumuşayınca,suyu süzülür,servis tabağına alınır,üzerine bol sarmısaklı yoğurt dökülür..
Bu şekilde yemeğinden daha çok seviyorum ..Tavsiye olunur..

ULVİYE ABLAMIN MASASI 2








Ulviye ablacım yine nefis şeyler hazırlamıştı,ama fotoğraf makinemin azizliğine uğradım..
gitgide bozuk,bazen bulanık,bazen karanlık çekiyor ne biliyim işte..yeni aldım bugün bakalım onunla inşallah güzel fotolar yayınlarım..arşivde tarifler birikti,tek tek yayınlamayı düşünüyorum,tabi eski makinemle çekildiler:))bu arada masa süperdi,hepsi birbirinden nefisti..ellerine sağlık cnm..öpüyorum seni buradan..

19 Ocak 2011 Çarşamba

FIRINDA BAHARATLI PATATES..

Bu tarifi Birsencenin mutfağında gördüm ve hemen denedim.Çok lezzetli ve yapımı oldukça  basit..Birsence ye çok teşekkürler...
Yapılışı;
3-4 patates soyulur,elma dilimi şeklinde doğranır..2-3 kaşık sıvıyağ,1 tutam kekik,karabiber,tuz ve isteğe göre biberle harmanlanır..Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir..200derecelik fırında yumuşayana kadar pişirilir..Afiyet olsun..

13 Ocak 2011 Perşembe

ELMALI KEK..


Bu tarifi Sevgili Serpilin blogunda gördüm ve denedim,sonuç mükemmeldi..
Malzemeler;
3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak süt
125 gr margarin
1 vanilya 1 kabartma tozu
2,5 bardak un
Hepsi karıştırılır,ben büyük boy yuvarlak borcama döktüm..Üzeri için;Ayrı bir kapta 3 elma soyulur,küp küp doğranır,1 tatlı kaşığı tarçın ,yarım bardak çekilmiş ceviz içi ve 3 yemek kaşığı şeker ile karıştırılır,hamurun üzerine yayılır..175 derecede pişirilir,çıkınca soğuduktan sonra pudra şekeri serpilir..afiyet olsun..

11 Ocak 2011 Salı

ÇAY SOFRAM 3..



Bugün Oğlumun okuldan arkadaşlarıma hazırladığım çay sofram..Tarifleri sonra..
 Mahlepli poğaça
 Kıymalı börek..
 Kereviz salatası..
 Elmalı kek..
Kısır ve turşu..Eee daha ne olsun..